Bush goes solo

Antingen har Tony Blair dumpat Bush eller vice versa. Nu sjunger han solo. Undrar om det är ett omen för vad som kommer att hända nästa år? Nåvä, tilll tonerna av Auld lang syne och bilder som stämmer med texten sjunger Bush om sitt 2005 - inte många muntra minnen.

Munter är  däremot satirren 2-0-5 gjord av
Jibjab (finns många andra höjdare på den sidan).  Jag skrattade högt för mig själv. Även om allt inte känns som satir, vilket är en rätt läskig känsla. Han är ju inte riktigt vilken sprattelgubbe som helst. Och nu tror jag inte att han varken är pucko, utan mycket medveten om vad han gör och varför - att göra honom till en marionett för andras viljor är att dels göra  honom ansvarslös, dels att förenkla situationen.

Hur hans 2006 blir vet ingen ännu. Den inhemska kritiken mot tortyr av fångar och mot övervakningen av det egna folket har redan nu lett till politiska bakslag i kongressen, även inom hans egna paritled. Hans ultimata presidentmakt är också under luppen. Kan tänka mig att folket börjar tröttna på kostnaderna för Iran och Afganistan...ett lågoddstips är att det inte blir så lätt nästa år heller.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits