Heja Oakley - årets bantarhund!

eller dagens i-landsproblem...

AB 2005-12-20: Oakley - årets bantarhund.
  För bara drygt tre månader sedan hade Oakley, en sexårig golden retriever från engelska Plymouth, allvarliga problem med övervikt.  Han vägde då 46,3 kilo och hade svårt att resa sig.
 Dagarna ägnade han mest åt att sova. Övervikten kom från att han nästan uteslutande åt sin favoritmat - cheeseburgare och tekakor.
 Deadman, 33, insåg att något måste göras. Så hon satte Oakley på en strikt diet. I kombination med regelbunden motion började dalade visaren på vågen. Nu, efter hundra dagars diet, har väger Oakley 38,6 kilo, en viktminskning med 7,7 kilo.  Därmed får han priset som årets bantarhund av föreningen Peoples dispensary for sick animals.

 -Jag är så stolt över honom och det han har utfört på så kort tid, säger ägaren Lisa Deadman.

ursäkta mig...stolt över honom...brukade han gå och köpa burgare och tekakorna själv????


Kommentarer:
Postat av: Joaquim

Det spelar ju mindre roll om det är medvetet eller inte.
Vi upprätthåller ändå våra väl invanda mönster, och axlar de roller vi påbjudits.
Att jag exemplifierar tillståndet och kverulerar om det på min blogg, så gör jag, om jag gör någonting alls, mer något som försöker knäcka den gängse omedvetna uppfattningssfären.

Postat av: Heli

Jag är övertygad om att de roller vi påbjuds går att ändra. Och för att kunna göra det så spelar medvetenheten en avgörande roll. Däremot tror jag inte att det varken är enkelt eller går särdeles fort, men det går...under Gustav IIIs tid var vita peruker och puder ett tecken på manlighet...

2005-12-20 @ 15:25:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits