Ikväll är det Eva Dahlgren som gäller!

Äntligen får även jag säga äntligen! Det känns som jättelänge sedan som jag köpte biljetterna men nu är dagen D här. Ikväll får jag och en kompis njuta nya och gamla låtar av det närmaste en idol jag kommit sedan jag slutade ha sådana (Ted var den första och enda).

Första gången jag minns Eva D är från en semestervecka på Öland med två tjejkompisar (den ena ska med ikväll) - kunde alla texter när vi åkte hem. Kasettbandet var rejält slitet efter de dagarna. 
När  Eva D stod på scen på  Bristol i Södertälje i början på 80-talet var det klart vi var där!

Hemma står alla hennes skivor, en del i både vinyl och cd. Lyssnar rätt ofta, både på gammalt och nytt, många av melodierna och texterna står sig över åren. Har också sett henne några gånger till, en gång med Esa-Pekka Salonen, en annan på, hette det Rocktåget, vid Sjöhistoriska och tredje på Cirkus med bara egna bandet. Men det var ett gäng år sedan sist.

Så nu räknas det nästan timmar...så många bra låtar på nya skivan!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits