Rädda trädgårdstomtarna

Egentligen vet jag inte varför jag läser kvällstidningarna, det innehåller sällan något av högre läsvärde. Icke desto mindre ögnar jag igenom nätupplagorna så gott som dagligen. Och igår hände det äntligen att en nyhet födde ett leende istället för djupa suckar. Trädgårdstomtarnas befrielsefront ! Denna rörelse med franska rötter har slagit till ihos en familj i  södra Sverige. Häromdagen var tomten puts väck  och på villans trapp låg ett meddelande  från Elitgrupp 2. De skrev att tomten missköttes och ställde ett gäng krav: hålla tomten ren, ge den gröt ,inte tala illa om tomten bakom dess rygg (borde inte gälla bara tomtar...)och ge den nåt roligare att titta på än en husvägg. Enligt uppgift kommer familjen att ge efter för alla kidnapparnas krav.


Enligt Trädgårdstomtarnas befrielsefront hör tomtarna hemma i det fria, vilda livet i skogen. Gruppen vill återupprätta trädgårdstomtarnas heder och återföra dem till deras naturliga miljö, skriver de på sin hemsida. Håller med om heder men tycker att om de ska ut i skogen så bör de grävas ner...har hitintills inte sett en enda trädgårdstomte som skulle försköna den tråkigaste tallskog.

Kommentarer:
Postat av: RS

Trädgårdstomtarna gör sig bäst inomhus, bredvid en julgran, tycker jag.
Dessutom slipper de frysa då.

Postat av: Heli

smart!

2005-12-13 @ 15:23:42

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits