Catweazle

Även om det blir rätt lång restid finns en fördel med att pendla från avgångsstationen. Man får alltid sittplats och  kan läsa, lösa sudoku eller korsord. Idag blev det Metro och till min stora glädje fanns där idag en bild och en fråga om huruvida ett av mina favoritprogram som barn,  Catweazle, skulle sändas igen i teve. Tydligen finns inga sådana planer och det känns helt ok...antagligen är de  nostalgiska minnena bättre än programmet. 

Catweazle var en trollkarl (tror jag) som tidsreste från 1700-talet till slutet av sextiotalet. Mina minnen av programmen är att varje gång han stötte på ett fenomen som inte fanns vid den tiden han kom från så rabblade han "Touch wood".  Det har etsat sig såpass att när jag stöter på data som inte funkar, teknik som jag inte begriper eller nåt annat modernt så kallar jag det för en Catweazle. Att jag sedan får förklara det för de som är yngre och de som är äldre, det kommer på köpet. Men numera kan jag dessutom ta ram bilden ut pluskan och visa att han funnits på riktigt!


Kommentarer:
Postat av: Paulino Fortea

Catweazle är verkligen nostalgi på hög nivå...
Funderade länge och väl vad denne trollkarl/serien hette tills för någon vecka sen dådet pllötsligt bara poppade upp i mitt huvud. Vilken glädje!
Jag ser gärna att den visas igen... Så slipper man förklara varenda gång han kommer på tal.

2007-09-28 @ 10:28:20

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits