För vem skull?

En journalist kan inte telefonnumret till sitt jobb, en annan vallas runt av en sosse, medan en tredje kunde det saknade telefonnumret. Det och andra lika intressanta saker från pressrummet på S-kongressen i Malmö kan man läsa i Expressens blogg. Att en och annan journalist tycker att det är kul fattar jag, lite jobbskvaller gillar väl de flesta. Skillnaden är väl att det oftast hålls inom jobb- och/eller familjekretsen.

Det är märkligt att åka från Stockholm till en kongress i Malmö och sedan berätta vad som händer i pressrummet. Om nu kongressen är så urbota tråkig, så finns det massor av ombud, gäster och åhörare att intervjua.  Liksom ett gäng deltagare i diverse seminarier. Jag är övertygad att det skulle vara mer givande att läsa om än att få veta vilken blogg som vilken journalist läser.

Kommentarer:
Postat av: Chadie

Ja det håller jag med dig om. Då tycker jag Aftonbladets sossekoll har bättre inriktning.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits