FI

Vad lätt det är att förminska och förlöjliga Feminstiskt initiativ. Att som Lena Mellin i Aftonbladet fråga sig vad de har att dölja i det fall de inte tillåter mediabevakning. Frågan borde snarare vara varför man inte vill visa att man är med i FI? För det handlar  knappast  om ledargestalterna som inte vill visa sig för media. Utan de många tusentals aktiva gräsrötter runt om i landet , som är rädda för att det kan leda till negativa konsekvenser om de syns offentligt...på jobbet, bland vänner och bekanta eller på något annat sätt.  Som inte "kommit ut som feminister".

Det tycker jag borde vara långt mer intressant för Lena M och andra skribenter att fundera över. Vad är det som gör att man tror att man får ett svårare liv, om det blir känt att man är feminist och för lika villkor för bådda könen? Och vad är det som gör att så många väljer att aktivera sig i en sådan politiskt rörelse i en tid när andra organisationer och partier har svårt att locka till sig medlemmar?

Kommentarer:
Postat av: Yngve

Kunde inte sagt det bättre själv... fast jag försökte, haha...

2005-09-09 @ 10:54:49
Postat av: Zibbo

Har precis suttit och funderat över Maria-Pia Boëthius artikel i ETC om F! och medierna. Mina tankar finns på min sida.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits