Bokmärke hos tandhygienisten

Det är inte mycket att göra i din mun längre , sa Harriet. Så sa hon inte när vi träffades första gången på Folktandvården för fyra, fem år sedan. Efter en timme av skrapande, rotande och ilande gav hon mig en förevisning av mellanrumsborstar av olika sorter: Använder du inte de här kommer du att få tandlossning.

Raka besked funkar. Sedan dess är det lika självklart med sådana borstar som den vanliga tandborsten. Och för varje år har tandfickorna krympt eller försvunnit och tandstenen en barnlek att ta bort.

Och du har inte börjat röka ser jag, sa Harriet idag. Nej, svarade jag, nu börjar fyraårsjubileumet närma sig. Det är bra jobbat,  när man är duktig får man ett bokmärke, vilket vill du ha? sa hon och sträckte fram en låda-. Stolt och glad valde jag en klisterbild med ett busfrö med rullande ögon. Ibland krävs det inte mycket för att  bli några centimeter längre.



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits