Musik i väntan på partiledardebatten

Nu är det bara en halvtimme kvar till paritledardebatten. För att få tiden att gå har jag snabbgått, städat, tvättat och kopierat låtar från lånade skivor. En riktig kick att ha Lasse Tennander som promenadkomp. Med lurar som stänger andra ljud ute hörs texterna så mycket mer och många håller fortfarande minst tjugo år senare.

Yngve Frejs barn högg rakt in i nostalgitarmen och ökade steglängden med minst en decimeter, Alla är vi barn i början höll tempot uppe. Med revade segel och Nu blåser vi ut ljusen fick pulsen att hitta tillbaka till det normala.

Och slutligen Rötter som idag som tidigare fyller på hoppet om att livet hela tiden har något nytt att njuta av:

Blås vind blås, blås in i äventyr och blås in luft.

Över hav, bryt dina vågor mot en ny kust.

Oh, oh blås västanvidar blås. Blås in storm och blås in liv.

Över stad över land över hav, blås in musik blås in en ny tid.


Ref : För vi står här på stranden min vän.

Och i mitt hjärta känns ett hugg.

När vinden sliter i din hästsvans.

Och blåser bort din barndoms lugg.

Oh, oh, oh Carol min vän, min honungs paj mitt sockerbär

Kom i håg att våra rötter, dom kommer alltid finnas här.



Så min vän, känn hur vinden blåser än.

Över allt, från öken het och från havets salt

Oh, oh, lyssna min älskade hör, hur vinden blåser här utanför

Ibland ett hot ibland en lockande ton, men viden blåser på gott och på ont



Oh, oh, oh Carol min vän ............................




 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits