Bilinbrott kapitel två

Nu rullar bilen igen sedan någon vecka tillbaka. Rattlåset är bytt och ett hänglås är monterat på bakluckan. Inte vackert men effektivt och billigare än att byta även det låset.

Har också ringt numren på  visitkortet som inbrottstjuvarna lämnat efter sig. Det första till personen på häktet som blev lika nära skratt som jag; hur klantig får man vara när man försöker stjäla en bil! Inte blev tonen allvarligare när jag berättade om de två andra lapparna med ännu fler telenummer som jag hittat i bilen. Det ena på ett kvitto som inte kan vara mitt, det andra på en blankett som häktade får fylla i om de vill ringa någon. Tyvärr ledde det samtalet inte till mer än så eftersom visitkort delas ut i stora mängder.

Det andra till en person som jobbar med narkotikamissbrukare gick bättre. Det stod en mötestid bredvid namnet så det var bara att kolla upp i kalendern. Mitt syfte var bara att berätta vad som en av klienterna sysslat med. Ville inte ha nåt namn, vet inte vad jag ska ha det till. Fick dock veta att det var en person som tjuvat förr.

Effter det ringde jag polisen. Har ju inte anmält inbrottet. Men det slog mig att det  kanske inte bara handlar om min bil och kanske inte ens bara om bilar. Kvinnan jag pratade med bad mig komma ner till stationen och lämna in telefonlapparna. Nu är det gjort och pappren ligger  i mappen med anmälan om försök till bilstöld. Resten bör vara en lätt match. Polisen får fram det namn jag inte ville veta.  

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits