Motståndarnas vettiga åsikter

Den här utmaningen kom från Kulturbloggen: Därför utmanar jag nu ett antal politiska bloggare att nämna något som de faktiskt kan tycka är vettigt i den politiska motståndarens politiska idéer  och förslag.

Först måste jag erkänna att jag knappast kan de olika "motståndarpartiernas" politik som ett rinnande vatten. I ärlighetens namn kan jag nog inte dra politiken från a-ö ens för det parti jag kommer att rösta på.
Arbetsliv och utbildning är det jag kan bäst och där är det svårt att hitta  ideér jag är förtjust i. En tillbakagång till en auktoritär skolvärld eller en avreglerad arbetsmarknad lockar mig inte.

Jo, att moderaterna idag säger att arbetsrätten som den ser ut idag inte är något hinder. Det sympatiserar jag verkligen med. Jag förutsätter då att även konfliktreglerna finns med i det som inte behöver förändras.

Annars är det en företrädare för dessa partier som dyker upp i mitt huvud:  Birgitta Olsson, fp. Jag tycker hon är en rakryggad politiker.  Tycker om hennes uppriktiga och starka engagemang för  feminism och mänskliga rättigheter.

Tänker lite till, men kommer inte på fler namn eller ideér. Kanske för att jag inte har koll på företrädare bortom partiledningarna och för att jag inte kan detaljerna i deras politik, precis som jag skrev i början.










Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits