Visitkortet kan avslöja

I slutet av mars eller i början av april försökte någon sno min bil som står utanför mitt fönster. En gammal Golf som står oanvänd vintertid men som fyller mina körbehov sommartid. Så billig att en helförsäkring sannolikt skulle kosta mer än vad hela bilen gjorde. Ingen idé att ha mer än trafikdito.

Det blev dags att besikta och därmed plocka ur det vinterdöda batteriet. Men jag kom inte så långt. När jag satte mig i förarsätet tog det några sekunder och så såg jag alla lösa elsladdar. Först trodde jag att nån varit så dum att de tänkt sno den uråldriga radien men sedan upptäckte jag att rattlåset var borta. 

Första tanken var "Ha! Tji fick ni. Vad hjälper tjuvkoppling om batteriet är dött!" Den andra var "Varför skyfflade jag bort snön för två veckor sedan. De hade struntat i min bil om de varit tvungna att ta bort snön själva - de hade de synts för mycket" Den tredje "Boka av besiktningstiden".

Blev aldrig arg, mest irriterad över att det blev en massa krångel med att ragga ur verkstad och så. Tänkte faktiskt inte ens på att polisanmäla - har ju ingen stöldförsäkring.

Nu rullar bilen fint igen, körde premiärrundan i onsdags bland annat en sväng till macken. Döm om min förvåning när hittar ett visitkort som inte är varken mitt eller någon av mina kompisars, när jag står och väntar på min tur att fylla tanken.

På ena sidan står de förtryckta uppgifterna till en person som jobbar som uppsökare inom narkomanvården, på den andra ditskrivna uppgifter på en annan inklusive en bokad mötestid. Nu väntar jag bara på att det ska bli måndag. Då tänkte jag ringa upp och berätta att kortet legat i min bil och att det har hampat sig så att det varit inbrott i den. Inte för att det ändrar nåt i sak, men om det skulle hampa sig så att det är boven som tappat visitkortet, ja då kan det vara att uppsökaren får kännedom om det.



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits