Anfall är bästa försvar

Jag pratar också hellre om det som påverkar människors möjlighet att leva goda liv när jag pratar politik än skandaler. Men ställer man till de tsjälv och samtidigt går till val på att man är det mest trovärdiga alternativet för Sveriges framtid - ja då ska man inte gnälla för att just trovärdigheten granskas.

Att Leijonborg, hans parti- och allianskompisar undviker att svara på frågor soppan är lätt att begripa. Liksom att skylla på sossarnas säkerhetsbrister eller att gnälla på att det blivit polisanmält. Taktiken anfall är bästa försvar är inget nytt under solen.

Den minnesgode kommer ihåg att sossarna välkomnade Reinfeldts polisanmälan. Den minnesgode kan inte heller ha glömt LLs indignerade tonfall när han pratade om lågvattenmärke och sossekultur. De andra i alliansen var inte heller de så tystlåtna som de är idag. Men strunt i det.

Faktum är att LL inte varit sanningsenlig. Han var inte luddig utan han avstod från att säga det han visste. För mina brorsbarn  är det att ljuga.

Att sedan skylla på mediadrev och pressad situation gör det egentligen ännu värre.  Om han inte grejar detta med kallt huvud hur ska han kunna vara med och leda Sverige om det bränner till?

Om inte det räcker: Han är dessutom partiledare för det parti som mässar om moral. Om fusk, brott ,ordning och reda. Hur trovärdigt låter det  när partiets främsta företrädare skyller ifrån sig?
 
Därför tycker jag inte han ska slippa undan med ursäkten att det är få dagar kvar till valet. Tvärtom - vi pratar om en som kandiderar till att vara med och leda landet.  Och han har ju faktiskt själv valt att agera som han har gjort.

För min del ska jag "knacka dörr" i ikväll och prata politik . Om det som skiljer vänster från höger , om att inte ta från de fattiga och ge till de rika. För visst tusan spelar det roll  vilka partier det är som styr de följande fyra åren. Allra mest för de som har de tunnaste plånböckerna.  


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits