Några ljusglimtar i valmörkret

Skulle ljuga om jag sa att jag gillar att det blir en borgerlig regering. Känns mest tomt och trist såhär dagen efter. Men snart nog byts vakuumet  till kampvilja och om fyra år blir det skifte igen.

Det är inte bara borgarvinsten som skapar olust. SDs framgångar skrämmer. Hemma ökar Nd något och verkar få en vågmästarroll. Det ställer krav på oss i de andra partierna. Och vi måste ta det på allvar - det har aldrig funkat att tiga ihjäl ideér, oavsett hur dumma de är. Nu är det dags att  diskutera människovärde och människosyn i breda lager - det är så vi kan visa skillnaderna.

Trots mörkret känns det bra att valdeltagande ökade något i min hemstad, även om det fortfarande är för lågt för att vara bra. Det känns skönt i magen att sossarna ökade i en och annan kommun.  Bra också att sd inte nådde fram till riksdagen. Sthlms stads valutslag om trängselskatter faller mig i smaken och tycker att det är de rösterna som ska avgöra och inga andra. De som pendlar ut och in med bil tar inte med sig sina avgaser hem.



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits