Varför trodde ingen på media ?

Mycket av det som sagts i och skrivits om KU-förhören om tsunamin har passerat mig förbi, mest för att det varit  partipolitiserande istället för granskande förhör. All heder åt Gustav Fridolin som gör det han kan för att KU ska fungera som i andra ärenden; i en gemensam strävan att klarlägga fakta och brister.

Men jag visste inte riktigt om jag skulle tro mina ögon när jag läste en rubrik i dagens nät-AB: Varför trodde ingen på media? Hade det inte handlat om något så allvarligt och tragiskt som tsunamin hade jag skrattat högt. I texten skriver journalisten om ABs snabba rapporterning på nätet  och den var snabb. Facit visar säkert att den var riktig i det stora hela. Men det finns för många exempel på överdrifter, nästan-felaktigheter och krigsrubriker som åtminstone för mig gör att kvällspressen inte är min första källa när jag söker fakta.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits