När livet drabbar en eller annan

Vad märkligt lätt opinionsundersökningar, statistik, debattartiklar, seriösa nyheter och larviga inslag bir underordnade och ointressanta. Det räcker med att det händer något som skakar till i den egna världen. En själv eller någon man tycker om. Det behöver inte vara katastrof  eller världsomvälvande, vardagsdramatik räcker bra det med - även om ett inställt pendeltåg inte är tillräckligt, inte två heller.. Världen krymper  och ögonen hittar andra rubriker och öronen hör sådant som tidigare passerat som brus. Sökorden på Google leder till nya sidor på nätet.  Bakhuvudets vetskap att dagens drama blir till ett framtida lugn finns där men till liten nytta. Allt har sin tid...




Kommentarer:
Postat av: a girl named dick

hoppas att ar val med dig.

Postat av: Handlar om mig

Hej.
Jag smyger in via blog stafetten är väldigt nyfiken på din fråga/ämne ...(fniss) jag får ha tålamod...
Ha det bra :=)

2006-01-16 @ 23:55:24
URL: http://blogg.4onlyme.net/
Postat av: Heli

Det är bra med mig, schysst att du frågar...lite berg-och dalbana, men inget världsomvälvande...

2006-01-17 @ 08:58:03
Postat av: Nina Unesi

Hej Heli,
nu rasar hushållsnära tjänster-debatten igen. Du har ju läst den finska rapporten som menar att tiotusen jobb har skapats i Finland.

Jag har för mig att merparten av dessa jobb är tjänster som innefattas av vårt ROT-avdrag, det vill säga byggrejer och reparationer. Stämmer det?

För det är väl inte frågan om 10 000 nya städtjänster?

2006-01-18 @ 13:30:29
URL: http://www.lo.se/ung
Postat av: Nina Unesi

Jag läste just ditt inlägg. Förlåt om min kommentar verkar hetsig.
/nina

2006-01-18 @ 13:53:00
URL: http://www.lo.se/ung
Postat av: Heli

Ingen fara!
Du har rätt för dig, att det var en merpart av ROT-jobb. Av de hushållsnära jobben var också en del barnomsorg. Och slutligen var det till stor del visstids- och deltidsjobb det blev inom hushållsnära delen...och vem kan försörja sig på dem?

Jag tycker fortfarande att det är ok att städa, men ser ingen anledning till varför just det ska särbehandlas i skattehänseende..

2006-01-18 @ 16:01:47
Postat av: A Girl Named Dick

jag hoppas att du inte har slutat skriva for jag saknar dig.

2006-01-31 @ 18:46:38
URL: http://detlosersig.blogg.se
Postat av: Heli

Hej
Det känns skönt att höra.
Och nej då, har inte slutat, bara tagit en paus. Jag återkommer de närmaste veckorna.

2006-02-01 @ 13:53:56

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits