Regler för att skriva bra

- Prepositioner är inte bra ord att avsluta meningar med.
- Och börja inte en mening med en konjunktion.
- Var mer eller mindre precis och specifik.
- Anmärkningar inom parenteser (om än aldrig så relevanta) är (vanligtvis) onödiga.
- Eliminera komman, som inte, är nödvändiga. Parentetiska ord bör dock omgärdas av komman.
- Använd även också icke aldrig upprepande överinformation.
- Var inte överflödig; använd inte mer ord än nödvändigt; det är i högsta grad överflödigt.
- Använd inte aldrig dubbla negationer.
- Undvik et-tecken & förkortningar, etc.
- Använd ord korrekt, oberoende på hur andra använder dem.
- Underskattning är alltid det absolut bästa sättet att föra fram idéer som skakar en hel värld.
- Eliminera citat. Eller som Ralph Waldo Emerson sa: "Jag hatar citat. Berätta för mig vad ni vet."
- Även om blandade metaforer låter fint, borde de fås att spåra ur på ett tidigt stadium.
- Vem behöver retoriska frågor?
-  Korrekturläs noga för att se om du några ord.  

Kommentarer:
Postat av: Mästaren och Margarinet

Jag måste säga att det är en lysande idé att föra fram undervisning till de slarviga och omedvetna. Du höjer även min grad av medvetenhet.

Keep up the good work!

Mästaren

Postat av: Addi S

Vilken bra text. Mkt bra upplagt, och väldigt inspirerande :)

2007-09-25 @ 23:19:14
URL: http://www.myspace.com/soulmass

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits