Trösterika toner 2

Peter Le Marc är en annan vars texter funkar bra utan musik. 

Fyra steg i det blå
Om jag sa
Att jag inget kvar att ge
Som en slocknad, supernova
Och att jag inte ens har min längtan kvar,
Denna längtan, som blåst bort tomheten
Lyft mej varligt

Fyra steg i det blå,
Lyft mej högt, lär mej gå
Som när jag faller fritt genom skyar,
Och tar fyra steg i det blå

Är det jag eller allting här utanför,
Som får hjärtan att bara blekna bort
Jag begär , jag begär inga underverk
Här finns ingen som lovat nånting
Men ändå, hör mej

Fyra steg i det blå,
bär mej, lär mej att gå
Som när jag släpper fästet om botten
Och tar fyra steg i det blå

Hjälp mej nu att hålla hårt i det jag tror på
Låt mej aldrig nånsin tappa tron
Det känns som jag urholkats, dag efter dag
Fyll mej igen, av en virvelvindvision

Fyra steg i det blå,
Lyft mej högt, lär mej gå
Och som i leendet hos en främling
fyra steg i det blå
Som när jag faller fritt genom skyar
Fyra steg i det blå
Fyra steg i det blå
Bär mej, lär mej att gå
Som när jag släpper fästet om botten
Och tar fyra steg i det blå
Att kunna drömma högre än jag andas
Fyra steg i det blå


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits