Bokreas plus och minus

Plus
Det blir mycket billigare eftersom mycket av det som säljs i massupplagor redan finns i pocket.
Har man ont om tid så hinner man ändå ,eftersom det är samma bok i hög efter hög.
Man behöver inte leta udda titlar eftersom de inte finns.
Under valnötsträdet - vacker matbok med en läcker blandning av stora och små recept
Kerstin Ekmans Skraplotter - den vill jag ha inbunden
Barbara Voors - Mina döttrars systrar. Henne har jag aldrig läst, men tänkt göra  många gånger.
Ursäkta, dråpliga ursäkter från verkliga livet - ett leende är aldrig fel
Den tändande gnistan - en bok om en tes att ideér och beteenden sprids på samma sätt som epidemier...bok av M Gladwell som verkar vara intressant att läsa.


Minus
Det mesta finns på pocket redan
Det är tråkigt med massupplagor och specialtryckta upplagor - även om jag köpt av dem själv
Saknar letandet efter udda pärlor liksom
känslan att komma hem med en jättetrave nya böcker


Om det var bättre förr? Nää, pocketböckerna är lättare att bära runt på.




Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits