Hel igen av Mauro Scocco

En låt jag inte hört men läst många gånger  - förtröstan tidiga morgnar

Hel igen 

Bara gud och jag är vakna och ett par stjärnor ovanför
tankar faller till golvet så tyst att ingen hör
Och jag ser mig själv i spegeln och jag undrar vem jag är
bortom allt som distraherar som bedövar och trycker ner

Här står jag mitt i livet med detta hjärta som slår
och jag vet inte vart resan tar mig men jag följer med ändå

Jag vill bli hel igen, jag vill bli hel igen
det jag har gjort kan ingen ändra på
men det är nya vägar jag vill gå

Jag måste bli hel igen, jag vill bli hel igen
jag lämnar det som varit här, för att se om mina vingar bär
jag vill bli hel

Jjag sitter ensam här så stilla, men ändå på väg
natten håller mig gisslan, jag är fisken i månglittrets nät
Och jag söker väl en sorts mening, något som håller samman
men alltid denna känsla av att inte vara som de andra

Ja, alla dessa hemligheter, dom har skapat en distans
en sorts ensamhet som jag inte visste fanns

Jag vill bli hel igen, jag vill bli hel igen
det jag har gjort kan ingen ändra på
men det är nya vägar jag vill gå

Jag lämnar det som varit här
för att se om mina vingar bär

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits