Första föreläsningen

Inloggad i universitets studierum, hörlurarna på plats,  webbkameran påslagen, med äpplet och vattenflaskan inom räckhåll  satt jag rak i ryggen och väntade på att bli uppropad. Inte riktigt som i varken grundskolans eller gymnasiets förstaklass, men lite pirrigt. Visste lika lite nu som då vad som väntade. Men nu vet jag lite mer. Har studiekamrater från Växjö, Enköping, Karlstad, USA och Australien. Och som det låter på rösterna och ser ut på bilderna skulle jag kunna vara mamma till de flesta. 

Första föreläsningen handlad om framtidsforskning och det var som vilket seminarium som helst. Så hade jag inte tyckt för 15 år sedan. Då hade jag antecknat varje litet ord som sades och säkert inte vågat ställa en enda fråga. Men genom jobbet har inte bara bevistat ett härke seminarier, utan också deltagit och arrangerat sådana. Det ger onekligen en tryggare bas i denna nya högre studiesfär.

De som var på plats i Karlstad fick en genomgång av hur den tidning vi ska redovisa våra arbeten i fungerar. Vi som var med per webb ska få det på något annat sätt. Så jag väntar tills dess innan jag tycker att det här verkar lätt som en plätt :)


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits