Första tentan ivägskickad

Elva sidor finsk historia med mina egna ord är nu mejlad till "fröken" på Umeå universitet - med en dag tillgodo. Mitt livs allra första tentamen! Så nu ska här firas med bästa bakelsen som staden har att bjuda. För det är verkligen värt att fira att jag har lärt mig en massa om Sveriges unga grannland Finland. En del av det borde jag och andra ha fått lära oss i skolan här med tanke på att Finland var en tredjedel av Sverige fram till 1809. Men jag har inga minnen av att det givit något större avtryck från historielektionerna. Och ingen annan heller som jag pratat med. Så det var väl en himla tur att jag hittade den här kursen, för nu har jag ett helt annat grepp om landet jag kommer ifrån. Och det är ju därför jag läser den.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits