Blandband heter det inte längre

nu bränner man skivor eller laddar mp3-spelare men det är samma sak., fast bättre. Det är onekligen smidigare att stoppa en liten än en stor spelare i fickan på långpromenaden, För att inte tala om joggningsturen.

Medsjungeriet till tonerna som kommer ut i lurarna låter dock lika illa, oavsett det är en freestyle eller nåt annat som de kommer ur. Det gör inte så mycket när man är ute men jag lider med de som sitter nära mig på pendeln. Så numera hoppar jag över lyssnandet där, för jag kan inte låta bli att sjunga med. Värst är de låtar där jag bara kan texten till refrängen - då blir det som Mr Bean i kyrkan: tyst hummande i verserna och hela lungornas kraft i de delar jag vet orden. Idag har jag sjungit ihop med  3 Doors Down, Eppu Normaali, Zen Café, Janis Joplin, Patti Smith, LIsa M, WInnerbäck, G de Graw och så han vars namn jag inte kan...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits