Stort liv

Lars Winnerbäck och Hovets senaste låt heter just så, Stort liv. En av den jag lyssnar på varje  turbopromenad och i vilken refrängerna varierar mellan stort, hårt, tufft och gott liv (tror jag). En rad som fastnat är "spriten billig och fyllan dyr", alldeles för sant för många, inte minst under julhelgen  Dessbättre inte för människor i min nära närhet.

Det är mera ett  stort liv. Goda syskon och goda vänner. Kära  presenter, sådana med omtanke bakom på samma sätt som man själv försöker hitta mitt i prick: det man önskat sig utan att veta om att man gjort det och vice versa, golftröjor,  hemsyltat och hembränt  - det sista i den modernare varianten som inte rinner utan snurrar. 

God mat - en kycklingleverpaté som slår allt,  till och med hemlandets kålrotslåda. Till maten är det Adams julsång, en strålande stjärna, lite allvar och  snapsvisorna som vi alla  sjunger tre gånger om året.  Därefter skratt i mängder, samtal och musik med allsång; Stensprängar Kalle Valgren, Stolta stad och Främling - och ännu mera skratt.  Och samtal och ett skönt bara finnas till...ett gott liv!



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits