Halvseg söndag efter långledighet

Och till den här dagen sparade jag allt som jag skulle ha gjort och som jag visste skulle ligga lika orört som för en vecka sedan. Självkännedom är just precis lika bra som känslan av ågren.  Det som lindrar är är  telefon-korrekturadet av ett jobb igår kväll före en bjudmiddag som blev väldigt sen ...fast maten var god, sällskapet trevligt och musiken bra.

En veckas egen tid är lyx, verkligen. Har gjort det jag vill..träffat många av dem jag tycker om, gått mycket och fort till sköna låtar, rensat och röjt...för en med ekorranlag är det en höjdare att slänga. Träffat nya människor med ömsesidigt tycke, blivit medbjuden på en oväntad fest och en långhelg i Sälen. Bara sådär som livet är när man minst anar det...

Så att det obegripliga jobbet är ogjort kvittar faktiskt, även om ambitionerna såg annorlunda ut...semester är semester - det predikar jag för andra - tar en sen kväll imorgon istället. Vet att jag hinner.



Kommentarer:
Postat av: RS

Missa inte, bloggträffen den 21 januari.
http://www.kulturbloggen.com/2006/01/bloggtrff_lrdag.html


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits