Kanalglimt på vintern

När den ändå inte vill ta slut så får man väl hitta fördelar. Som båtmotorn som låter sextio meter bort eller så. Fartygsmotor rättare sagt, vid den här tiden på dygnet vid den här tiden på året är det inga fritidsbåtar som slussar. Bara fraktfartyg som den här gången vill ut ur Mälaren ut till vidare vatten.

En kompis till mig säger att alla borde se havet eller åtminstone vatten från där de bor. Jag håller med. Det ger själen frid. Liksom lastbåten ,som lyser i fören och på bryggan på akterdäck. och  som jag ser från mitt vardagsrum en natt som denna - den är också rogivande. Och det är väl där jag får söka den långa vinterns fördelar. För så snart  eken sätter blad blir det grönt och vackert. Men då finns inga fartyg att skåda och kanalglimten är dold - förhoppningsvis länge!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits