Tio tröstare

Ordbankaren  söker tio tröstare. Här är min lista över vad som snurrar i spelaren när tårarna faller, vemodet sätter in eller när krafterna tryter.

De får stå i den nummerordning de dyker upp i huvudet. Det betyder att en massa låtar inte kommer att få plats. Sedan har jag på egen hand censurerat bort alla finska titlar, nästan..

En rolig idé, så en annan dag ska jag lista de tio lyftarlåtar jag lyssnar på när livet är på topp.


 1. Elegi - Lars Winnerbäck (och den finska dito med V-M Loiri).
 2. Jag ger mig inte - Eva Dahlgren
 3. Starkare än ord - Peter Le Marc
 4. One more time - Ane Brun
 5. Hold the line  - Toto
 6. Som en bro över mörka vatten - Tommy Körberg
 7. I was dreaming - Sara Isaksson o  Anders Widmark
 8. Because the night - Patti Smith
 9. De andra  - Kent
10. You can go your own way - Fleetwood Mac

Kommentarer:
Postat av: RS

Elegi är verkligen en riktig tröstare. Det är en av mina favoritsånger över huvud taget också.

Postat av: Ordbankaren

Hej Heli!
Vad kul att du ville vara med. Det finns ju så mycket bra musik!!

2006-03-30 @ 08:38:30
URL: http://ordbanken.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits